جریانات همرفتی مهمان هفته آینده کشور.....

با سلام و صبح بخیر خدمت همه شما عزیزان

 

خب قبلش یه توضیح ابتدایی بدم: دو  ﻋﺎﻣﻞ محلی و ﺟﺒﻬﻪای از ﺟﻤﻠﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ در اﻳﺠﺎد ﻧﺎﭘﺎﻳﺪاری های همرفتی هستند .ﻫﺮﮔﺎه ﺗﻮده ﻫﻮای ﻣﺮﻃﻮب روی زمینی ﻛﻪ دﻣﺎﻳﺶ از ﺗﻮده ﻫﻮای ﻣﺬﻛﻮر ﺑﻴﺸﺘﺮه و ﺣﺮﻛﺖ بکنه،ﺿﻤﻦ ﻋﺒﻮر از روی زﻣﻴﻦ ﮔﺮم، ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ از زﻳﺮ ﮔﺮم میشه ، اﻳﻦ ﺗﻮده ﻫﻤون ﻃﻮر ﻛﻪ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ میده ﮔﺮمتر و طبعاً سبکﺗﺮ میشه و در اﺛﺮ ﻛﺎﻫﺶ چگالی ﺑﺎﻻ میره و ﺟﺎی ﺧﻮدش رو ﺑﻪ ﺗﻮدهﻫﺎی ﺑﺎﻻﺗﺮ میده. اﻳﻦ ﻧﺎﭘﺎﻳﺪاری ﻣﻮﺟﺐ میشه ﻛﻪ رﻃﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﺑﺎﻻی ﺳﻄﺢ زﻣﻴﻦ اﻧﺘﻘﺎل پیدا بکنه. ﺑﺪﻳﻦﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﺎ ﺑﺎﻻ رﻓﺘﻦ ﺗﻮده ﻣﺮﻃﻮب ﻫﻮا، اﺑﺮ ﺗﺸﻜﻴﻞ میشه و ﭼﻮن در ﻫﺮ ارﺗﻔﺎعی ﺗﻮده ﻫﻮای ﺑﺎﻻروﻧﺪه ﻧﺴﺒﺖﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ اﻃﺮاﻓﺶ گرمتره،ﺑﺎ ﺳﺮعتی ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ در ﺣﺎل اﻓﺰاﻳﺶ هستشﺑﻪ اوجﮔﻴﺮی ﺧﻮد اداﻣﻪ میده و اﺑﺮﻫﺎی جوششی که همراه با رگبار و رعدوبرق هستش رو اﻳﺠﺎد میکنه.دوستان عزیز این شرایط از شنبه مورخ 14 شهریور در نوار شمال غربی گرفته تا زاگرس جنوبی و همچنین حاشیه رشته کوه البرز به وجود میاد.خب چه ربطی به گیلان داره؟؟در پست پیشین عرض کردم اوضاع گیلان همچنان پایدار هستش و روند افزایشی دما رو با شیب کم داریم و بازهم سر حرفم هستم.منتهی یه احتمال میدم که از شنبه تا دوشنبه با توجه به الگوهای امروز به علت تشکیل این ابرها فقط در ساعات اوایل غروب و شب در اون مناطق که حتی تا استان اردبیل هم پوشش میده و به علت همسایگی و نزدیکی از نظر جغرافیایی با استانمون میتونه نوار غربی و ارتفاعات غربی استان رو در بربگیره که موجب رگبار رعدوبرق های کوتاه مدت و پراکنده بشه.مثلاً ماسوله تالش آستارا و با احتمال خفیف تر فومن صومعه سرا و شفت.دوستان این وضعیت در استان گیلان فقط یه احتمال هستش.در پناه خدا.

 

 

تو این تصویر با رنگ بنفش تشکیل ابرهای جوششی در اوایل هفته آینده در شمال غرب ، غرب و حاشیه رشته کوه های البرز و زاگرس کاملاً مشخصه

 



نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت10:33---16 شهريور 1394
سلام داش ایا اواخر شهریور 94 سامانه بارشی قوی به کشور نفوذ خواهد کرد که باعث بارش خوبی در کاشان بشه یا خیر و ایا طی زمستان 94 ال نینو حاکم خواهد بود یا خیر با تشکر.
پاسخ:سلام.به نظر میرسه موج خوبی در دهه پایانی شهریور وارد بشه.در مورد کاشان باید بیشتر بررسی بکنم. اکثر پیش بینی ها بر وقوع النینو در سال بارشی 2015-2014 تاکید داره.


حسین
ساعت13:43---12 شهريور 1394

سلام ایا سامانه ی بارشی که از 15 شهریور 94 وارد کشور میشه برای شهر کاشان بارش رگباری خوب در پی خواهد داشت یا خیر با تشکر.
پاسخ:با سلام خدمت شما دوست عزیز.خب با توجه به جریانات همرفتی که در دامنه های رشته کوهای البرز و زاگرس داریم و این وضعیت از شنبه شروع میشه و ازیکشنبه تقویت خواهد شد.برای شهرستان کاشان فعلاً و با توجه به آخرین آپدیت الگوها طی روزهای یکشنبه دوشنبه و سه شنبه من به شخصه انتظار دارم در ساعات بعدازظهر و شب شانس رگبار و رعدوبرق رو داشته باشید.به هرحال من زیاد به اقلیم منطقه شما آشنایی ندارم ولی خوشبینم که رگبار باران رو با احتمال رعدوبرق در طی اون روزها و ساعات داشته باشید.به ویژه نواحی غربی شهرستان کاشان.امیدوارم.



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب:, | 9:54 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |